Rabu, 27 Februari 2013

wajahmu dalam rinduku....siri 2

hari isnin,awal2 pagi aku dah bangun.motif...nak say hi kat Qis.kalau lewat...melepas aku.
"hai bro...awal ko bangun.selalunya tak jam loceng tu bunyi sampai 3-4 kali baru ko bangun"tegur tony
"azam baru la.."balasku.tony dan din mencemikkan muka sambil ketawa kecil.tiba2 aku terdengar enjin kereta Qis dihidupkan.cep[at aku melangkah keluar.
"hai Qis....morning..."tegurku
"eh!hai man....morning...."jawab Qis mesra
"awal keluar hari ni."tegurku lagi
"ha'ah...kena awal hari ni.ada meeting,lepas tu kena jumpa client..bla...bla...bla...macam2 la..."jawabnya
"ooo...ok...have a nice day...good luck..."kataku
"thanks man....see u yaaa...."balasnya.aku memerhati sehingga Qis berlepas pergi.selepas melambaikankan tangan pada Qis,aku masuk kembali kedalam rumah.
"oooo...ini la azam baru dia...."ejek din padaku sambil mengenyitkan matanya pada tony.
"....mmm...azam baru...."balas tony semula.
"introduce sikit bro....cun giler nampaknya awek tu....boleh makan tak...?"tanya tony.
"haaa....yang ni korang jangan buat giler.ni aku punya...korang jangan nak potong jalan.nati kita putus kawan...."kataku memberi amaran...
"wow!...serius beb!...ko betul2 ke ni...tak pernah2 heart feeling macam ni..."kata din
"kali ni aku serius beb!.aku rasa yang ni aku memang dah berkenan.korang jangan potong jalan aku pulak...."kataku.
"ish...apa la ko ni bro.kita kawan dah lama mana yang ko tak kenal kitaorang ni....no prob la...kitaorang akan support ko punya.lagipun...nana tu aku nak letak mana...."balas din lagi.
"yurp...betul tu...chaterina aku tu nak letak mana bro....lagipun antara kita ni...ko yang paling season....so...ko jalan dulu la....hahaha...."balas tony pula dengan ketawa besar.din turut ketawa besar sambil aku hanya tersengih2.kami berpisah menuju ofis masing2.....

**********************************************************************************

dah dekat seminggu hari aku tak nampak Qis.bila aku balik ofis,aku tengok kereta Qis dah ada dalam garaj keretanya.nak panggil...segan pulak rasanya.hati aku ni dah asa rindu nak tengok mukanya.telinga aku ni dah rindu nak dengar suara manjanya.
satu hari,agaknya memang nak jadi rezeki aku,Qis sampai kerumahnya waktu aku baru nak buka pintu pagar rumahku.
"hai....lama tak nampak..."tegurku
"hai...tu la....busy sikit la lately ni.ada projek baru masuk..."jawabnya
"ala...kesiannya....patut la muka tak berapa ceria je...letih la ni..."usik ku.
"mmm....rasa letih la jugak.mata penat tengok proposal....."ujarnya.aku menganggukkan kepala.
"macam tu la kalau jadi bos.lain la macam man ni....kuli je...."kataku pula.
"ish....ada pulak macam tu...sama je...bos ke..kuli ke...sama je kan.keje tetap keje....betul tak..?"ujar Qis melawak.kami memasukkan kereta masing2 kedalam garaj rumah.
"mmm....Qis...boleh man mintak no phone Qis...?"tanyaku memberanikan diri.
"oooo...boleh la man...tak ada masalah..."jawab Qis memberikan nombor phone nya.Yes!.....aku dah maju setapak lagi...hehehe...
setelah mengucapkan selamat tinggal,kami masuk kedalam rumah masing2.

malam tu aku rasa teringin sangat nak call Qis tapi aku cuba tahan hati aku ni.nanti Qis kata aku ni gelojoh pulak.padahal memang aku gelojoh pun...hahaha...tak sabar dah aku ni nak bercouple2 dengan Qis.bila la aku dapat berdating dengan Qis ni....
aku melayan hati aku ni sampai aku sendiri tak sedar bila aku tertidur.

**********************************************************************************

satu hari.....
"hello...."sapaku.
"hello....."jawab suara di sana.
"hai Qis...man ni..."ujarku
"eh! man....Qis fikir siapa tadi.lain pulak suara man dalam phone ni...."ujar Qis ketawa kecil
"Qis sibuk ke..?man mengganggu tak..?"tanyaku
"eh!tak la.tak mengganggu pun.Qis tengah semak proposal pakcik kat sarawak tu.dia nak tambah 2-3 perkara lagi kat resort tu....man kat mana ni..?"ujar Qis
"man kat site.saja call Qis...konon2 nak ajak Qis minum ...."balasku
"aik...man tak cakap pun man keje pergi site.selalunya yang pergi site ni...yang tertentu je...."katanya
"ala...man ni keje biasa2 je...."ujarku
"mmm...man nak sembunyi dari Qis yeee...man nak ajak Qis minum kat mana?"tanya Qis.rasa macam nak melompat bila aku dengar Qis tanya macam tu.
"mmm....takpe.hari ni man tak masuk ofis.ptg nanti nak kena pergi site lagi....kita minum dekat2 ofis Qis je la.Qis tak payah pergi mana2.biar man pergi sana....."ujarku
"ok....Qis tunggu kat sini la.dah sampai nanti man call ye..."balas Qis.setelah kata sepakat telah dipersetujui,aku menuju ke ofis Qis yang tak berapa jauh dari tapak projekku.
"Qis...i ada kat kafe sebelah ofis Qis ni..."kataku dalam phone
"ok...kejap ye..Qis datang.."jawabnya.

selang beberapa minit kemudian aku nampak Qis melangkah kearahku.dari jauh dia dah menguntum senyum.lemah gemalai langkahnya...llembut liuk tubuhnya...aduh!...aku terpesona....
"sorry man..tadi call nenek kat sarawak.lama dah tak call mereka.rindu pulak rasanya...."kata Qis sambil melabuhkan punggungnya dikerusi didepanku.
"ok...no problem...."jawabku yang masih terpegun dengan keayuan Qis hari ini.
"cantik Qis pakai kebaya.sesuai denga tubuh Qis..."pujiku.Qis ketawa kecil.
"terima kasih...."jawabnya tersenyum manis.aahh...aku rasa nak pengsan.

kami memesan minuman dan berkongsi makan kuih yang aku dah ambil dari awal tadi.lama jugak kami berbual.Qis tak sangka yang kami bekerja dalam bidang yang sama.sebenarnya aku dah tahu sebab aku dah lama dalam bidang ni.bila aku kenal Qis,aku cuba research tentang dia.sebab tu aku tahu di mana ofisnya,projeknya...clientnya...semua aku tahu.hampir merajuk jugak la dia dengan aku sebab tak cerita betul2 dengan dia.
"man suka la tengok Qis merajuk...muka jadi merah..makin cantik pulak man tengok..."pujukku
"man teruk tau....kenapa tak cerita betul2.maknanya man ni senior Qis la....jahat la..."rajuk Qis dengan suara manjanya.
aku ketawa besar.
"Qis,man ni dah 34 tahun...Qis baru 23 tahun.kawan2 man kata man ni dah season....tentu la man tahu susur galur bidang ni.....client Qis tu pun man kenal....man rasa arwah papa Qis tu pun man kenal.tapi tak sure la...sebab waktu tu man baru mula kerja n arwah papa Qis tu dah jadi bos."terangku
"man ni....jahat tau...."kata Qis manja.aku ketawa melihat rajuk Qis.aduhai...kalau ikut hati aku ni...aku cium dah budak ni..hehehe...






bersambung.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar